Els pisos tutelats com a alternativa d'estil de vida més actiu

Dimecres, 6 de Setembre de 2017

 

Fer anys no vol dir aturar-se, al contrari, representa comprensió i aplicació pràctica sobre cada experiència viscuda. En els pisos tutelats per a gent gran pots trobar tot tipus de facilitats per continuar amb aquest estil de vida, saludable i actiu, que tant t'agrada. Al mateix temps que conserves el teu independència, disposes de totes les comoditats tant individuals com col·lectives, perquè no hagis de preocupar-te per la teva seguretat.

 

La mentalitat de les persones està canviant. L'esperança de vida s'ha incrementat el temps de gaudi de totes aquelles activitats ajornades durant l'època laboral. Tot i que la proporció d'adults majors augmenta a tot el món i la família continua sent el suport bàsic, el ritme de vida actual imposa les seves condicions. En moltes ocasions, les persones d'aquest ampli col·lectiu conserven tota la seva autonomia, energia i vitalitat. Encara que requereixen certa atenció mèdica, no necessiten renunciar a la seva independència, de manera que els apartaments per a majors s'han convertit en una opció molt desitjable.

 

Dins d'aquest estil de vida es recomanen hàbits saludables, com una dieta variada i equilibrada, socialitzar-se i evitar situacions d'aïllament i soledat o realitzar algun tipus d'activitat física.

 

 

activitat

 

Fer exercici físic és beneficiós a qualsevol edat. Sempre va a implicar un bon estat de salut i d'ànim, perquè el cos necessita moure per funcionar bé. Per això, qualsevol moment és bo per començar a practicar. A mesura que anem fent anys resulta molt necessari per poder mantenir una bona salut, física, emocional i mental.

 

 

 

 

 

Practicar esport és beneficiós

 

Amb l'exercici físic tant la massa muscular com la densitat de l'os augmenten, el que disminueix el risc de caigudes o fractures.

També disminueix el colesterol dolent i el greix excessiva, de manera que les persones aconsegueixen major flexibilitat i una millora de la seva circulació sanguínia, ja que la pressió arterial es regula.

 

La capacitat respiratòria augmenta i la resistència del cor també, amb el que arriba una major aportació d'oxigen a l'organisme.

En combinació amb la dieta, millora el metabolisme cel·lular enfront de la diabetis tipus II, o redueix els riscos de patir-la.

 

La capacitat intel·lectual es conserva i, a l'segregar endorfines (hormones que contribueixen a la felicitat i benestar), decreix la possibilitat de caure en depressió, patir estrès o ansietat. A més, es redueix l'insomni.

 

 

gent gran activitat

 

Et relaciones amb altres persones, així evites l'aïllament i la solitud.

 

A més, si haguessis desenvolupat alguna malaltia que limiti els teus moviments o dificulti el bon funcionament del cos, fer exercici pot millorar sensiblement el malestar, fins i tot pot deixar-lo en nivells mínims. Sempre vas a sentir benestar i salut.

 

 
 

   

Consells abans de començar

 

En els nostres apartaments per a majors, el primer que recomanem és realitzar un reconeixement previ a l'inici de la pràctica esportiva. Quan consultis al teu metge, et farà una prova d'esforç que, juntament amb el teu historial, determinaran el tipus d'exercici i la seva intensitat. A més, aquest examen també serveix per rebutjar la possibilitat d'alguna malaltia cardíaca silenciosa.

 

Si t'agrada, practica esport en grup amb persones de semblant condició física. Pot resultar un pretext excel·lent per relacionar-se amb els altres. Compartir els bons moments és una de les experiències més motivadores que existeixen.

 

Comença sempre amb un escalfament. Continua amb l'exercici que t'agradi, però de forma lleugera, amb temps curts i descansos freqüents. Acaba amb una petita sessió d'elasticitat i relaxació, per eliminar tensions i evitar la fatiga.

 

És aconsellable no practicar esports la intensitat, grau de contacte o risc d'accident superi les teves capacitats físiques.

 

 

 

activitat en grup

 

 

 

Quin tipus d'exercici puc fer

 

Qualsevol exercici que et diverteixi i animi, sempre que no suposi un excés de càrrega o tensió, segons les teves característiques personals.

 

Una vegada que es comproven les seves múltiples beneficis, l'activitat física sedueix, de tal manera que ja no vols abandonar-la i passa a convertir-se en una actitud, un costum saludable que forma part de la teva vida quotidiana.

 

Alguns suggeriments podrien ser:

 

- Caminar, marxa o senderisme. Diuen que "qui mou les cames, mou el cor". És l'esport més senzill, econòmic, fàcil i accessible, ja que sempre ha estat la forma habitual de desplaçar-se. Depenent de la rapidesa del pas i del pendent del camí, necessitarem més o menys esforç. Es recomana a qualsevol edat, com a hàbit saludable indispensable en la nostra vida. L'única cosa requerit és un calçat adequat i tenir ganes.

 

- Natació o gimnàstica dins l'aigua. Indicada en qualsevol edat, és un dels esports que millor s'adapta a les condicions físiques personals, ja que l'aigua amorteix els impactes que pateixen les articulacions, el pes de la gravetat i proporciona una agradable i plaent sensació, alhora que posa en moviment tots els músculs del cos. Augmenta la capacitat pulmonar i la resistència cardíaca, així mateix estimula la circulació sanguínia i calma l'estrès.

 

 

natació tercera edat

 

 

- Anar a ballar. És una forma d'expressar les emocions, a través del moviment, amb la qual pots mantenir una bona forma física i, a més, divertir-te. Els seus moviments requereixen que els músculs es tornin elàstics i, en cremar calories, evites sobrepès, diabetis, hipertensió o osteoporosi. A més, quan balles, segregues endorfines, que et faran sentir alegre i amb benestar.

 

- Gimnàstica aeròbica suau. Si estàs molt en forma, pots treballar la força i la resistència amb una mica més d'intensitat. Vas a cremar moltes calories i greix acumulat. També augmentes la teva capacitat pulmonar, ja que necessitaràs molt oxigen i l'activitat cardíaca també augmenta la seva resistència. Disminueix el colesterol dolent i augmenta el bo, alhora que regula la pressió arterial. Vés amb compte amb els impactes que rebin les teves articulacions, per evitar lesions innecessàries.

 

- Taichí. En realitat és un art marcial amb el que aconsegueixes un equilibri, tant del cos com de la psique. Per als seus practicants constitueix una forma de "meditació en moviment". Està recomanat per a qualsevol edat i físic. Mitjançant el control de la respiració, aconsegueixes disminuir l'estrès i l'ansietat. Millora la flexibilitat de les articulacions, pel que resulta molt eficaç contra dolors musculars i artritis. Amb els seus moviments suaus i harmoniosos, estimula la circulació i controla la pressió arterial. Ajuda a aconseguir una harmonia entre el cos, la ment i les emocions.

 

- Ioga. No només beneficia el teu cos, sinó que també calma la teva ment. És una disciplina amb la qual enforteixes els músculs, treballes la flexibilitat, augmentes la teva resistència i, també, s'estimulen els òrgans interns. Corregeix males postures i, amb la seva pràctica, ajudes a asserenar la ment i emocions. Pots començar amb exercicis molt senzills, adaptats a la teva condició física i, a mesura que vagis guanyant força i flexibilitat, podràs continuar amb altres posicions més complexes.

 

- Bicicleta, estàtica o l'aire lliure. Amb la posició adequada sobre el seient, prevé el mal d'esquena, ja que la s'estabilitza. Enforteix els músculs, millora l'equilibri i la coordinació entre cames i braços. Millora les defenses del cos, crema calories i pot ser una activitat tan plaent com divertida.

I quant de temps practico si vull estar ben


Per comprovar els efectes de millora a causa del esport, és recomanable realitzar, almenys tres sessions per setmana, d'uns trenta minuts de durada per sessió. A mesura que l'edat augmenta, convé augmentar la freqüència de la pràctica i disminuir el temps de durada, de manera que s'arribi a fer exercici cada dia, durant 15 minuts.

esport sènior

Per què es diu que l'exercici millora el meu estat d'ànim


El nostre estat d'ànim està íntimament relacionat amb la salut corporal. Ens sentim decaiguts, amb mal humor i depressius quan estem malalts o tenim alguna limitació física.

Quan les cèl·lules funcionen bé, el nostre organisme segrega hormones que ens ajuden a sentir benestar, anomenades endorfines. A part d'això, l'autoestima augmenta quan el cos respon a la nostra intenció.

Fer exercici estimula un metabolisme cel·lular adequat, amb repercussions en tots els òrgans, a més d'una correcta distribució i flux de la nostra energia vital. Per això, els que practiquen esport, se senten plens d'energia i vigor.

Manté l'activitat cerebral en bones condicions, durant més temps, estimula l'alerta i la concentració, també incrementa les hores de son i la qualitat del repòs.

somni tercera edat

Què no hauria de fer


Seria aconsellable evitar arribar a un grau de fatiga o cansament tal que et provoqui una indisposició, ja que no és el seu propòsit. Tampoc és recomanable competir, ja que generaria tensions que podrien ser perjudicials.

Tampoc és recomanable l'exercici en condicions de molt fred o calor, ja que podries patir un col·lapse. No practiquis esport a última hora de la tarda o abans d'anar a dormir, podries tenir dificultat per descansar.

Si notes qualsevol símptoma estrany o et sents malament, no continuïs. Interromp l'esforç.

L'exercici és la clau per mantenir-se fort i saludable a qualsevol edat. A les instal·lacions dels nostres pisos tutelats per a gent gran, sempre recomanem algun tipus d'esport, ja sigui en un gimnàs o, simplement, sortir a passejar. Perquè amb un estil de vida saludable, et sentiràs jove, actiu i amb tota l'experiència adquirida a través dels anys.

Et sembla interessant? ShareThis
Últimes entrades
Imagen de seguimiento